کاهش شدید فروش گوشی هوشمند به علت رکود و تورم جهانی

به علت رکود و تورم به وجود آمده و تاثیر آن بر اقتصاد کشورها، فروش جهانی تلفن هوشمند در سه ماهه دوم، به کمترین آمار سه ماهه در دو سال گذشته رسیده و کاهش شدید داشته است.

همانطور که شرکتهای تحقیقاتی Canalys و کانترپوینت بیان کردند، در سه ماهه آوریل تا ژوئن، با کاهش شدید فروش جهانی گوشی‌های هوشمند به میزان ۹ درصد در مقایسه با زمان مشابه آن در سال گذشته روبرو شدند، طوری که میزان فروش به حدود ۲۹۰ میلیون گوشی رسید. شرکت سامسونگ الکترونیکس همانند قبل صدرنشین بازار گوشی هوشمند با فروش حدود ۶۲ میلیون دستگاه شد. این در حالی است که شرکت اپل رتبه دوم فروش را به خود اختصاص داد و شرکت‌های شیائومی، اوپو و ویوو رتبه‌های بعدی را اشغال کردند. خوب است بدانید که این سه شرکت چینی با کاهش دو رقمی فروش خود مواجه شدند و در این بین، شرکت شیائومی با کاهش حدود ۲۵ درصد فروش خود مواجه شد.

همانگونه که تحلیل شده است، کاهش شدید فروش تلفن هوشمند در چین به علت قرنطینه طولانی کووید ۱۹ در شانگهای و پکن بوده است. از سوی دیگر در حال حاضر که بازار بیشتر دارای گوشی‌های ارزان قیمت است، افراد تمایلی به خرید ندارند و این خود چالش بزرگی می‌باشد.

یکی از تحلیلگران شرکت Canalys به نام توبی ژو بیان کرده که کمبودهای زنجیره تامین، مشکل اصلی نمی‌باشند چراکه سفارش قطعات با کاهش شدیدی روبرو شده و مسئله اصلی مازاد عرضه تامین کنندگان می‌باشد. با توجه به این که مدلهای جدید گوشی‌های هوشمند در راه است و فروش جشنواره در نیمه دوم سال نیز وجود دارد، مشکل اصلی که باعث ضربه به عملکرد آینده بازار خواهد شد، مربوط به مسائل ژئوپلیتیکی، کاهش اعتماد مصرفی و تورم بالا می‌باشد

همانطور که بلومبرگ گزارش کرده است، شرکت سامسونگ پیش بینی کرده و انتظار دارد در نیمه دوم سال با فروش ثابت یا افزایش روند آرامی روبرو شود. در کنفرانس بعد از بیان درآمدهای اپل، مسئله احتیاط درباره تقاضای کمتر، بررسی شد و تیم کوک، مدیرعامل اپل عامل کاهش فروش شرکت اپل به خصوص اپل واچ و رایانه‌های مک را موانع اقتصادکلان، توقف فروش در روسیه و اختلال در چین عنوان کرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.