چگونگی درست کردن گوجه خشک شده مزه دار

جالب است بدانید که گوجه خشک شده مزه دار از جمله بهترین و خوش‌مزه‌ترین طعم‌دهنده هایی است که جهت مزه دار کردن غذاهای پختنی مخصوصا در فصل پاییز و زمستان کاربرد دارد.

حال با ما همراه باشد تا در ادامه چگونگی درست کردن گوجه خشک شده مزه دار را با یک روش آسان به شما یاد دهیم تا این چاشنی دلپذیر را در فصل های سرد سال استفاده کنید.

مواد مورد نیاز جهت درست کردن گوجه خشک شده مزه دار در منزل به شرح زیر می باشند:

  • گوجه فرنگی تقریبا سفت و گوشتی به میزان یک و نیم کیلوگرم
  • سبزی معطر خشک شده مثلا ترکیبی از آویشن، ریحان و غیره به میزان یک قاشق غذا خوری
  • نمک دانه درشت به مقدار مورد نیاز
  • روغن به مقدار مورد نیاز

حال در ادامه روش تهیه گوجه خشک شده را به ترتیب مراحل گفته شده شرح می‌دهیم:

  1. در ابتدا گوجه فرنگی های گوشتی را از وسط به صورت طولی ببرید.
  2. حال سعی کنید تا دانه های گوجه فرنگی را با چاقو و یا یک قاشق دربیاورید. این مورد بستگی به سلیقه شما دارد. چنانچه نمی خواهید دانه ها گوجه فرنگی را دربیاورید، گوجه های بریده شده را کمی فشار دهید تا آب کنار دانه ها خای شود و بریزد.
  3. در این مرحله به کف سینی فر روغن بزنید و یا یک فویل آلومینیومی روی سینی قرار دهید. اکنون گوجه فرنگی ها را روی سینی بگذارید به صورتی که بخش بریده خورده گوجه به سمت بالا باشد.
  4. سپس کمی نمک و بعد از آن سبزی خشک شده معطر را روی گوجه ها بریزید. سعی کنید تا فر خود را روی کمترین درجه تنظیم کنید.
  5. پس از آن سینی را در مدت زمان ۴ تا ۵ ساعت یا کمتر درون فر قرار دهید. با این کار و با وجود دمای پایین فر، آب گوجه فرنگی ها گرفته شده و خشک می شوند.

جهت درست کردن بهتر گوجه خشک شده مزه دار به نکات زیر توجه کنید:

  • چنانچه تکه های بریده شده گوجه فرنگی ها بزرگ باشند، مدت بیشتری زمان نیاز است.
  • گوجه فرنگی های خشک شده هنگامی کاملا حاضر هستند که با فشردن آن ها در دست آبی نداشته باشد، ولی در عین حال به صورت لاستیکی و منعطف باشند.
  • پس از آماده شدن گوجه فرنگی ها، آن ها را با چند حبه سیر و سبزی معطر خشک، درون شیشه روغن زیتون بی بو قرار دهید. سپس با گذشت یک روز آن را درون یخچال بگذارید و نگهداری کنید.
  • همچنین شما قادر می باشید تا ابتدا گوجه فرنگی ها را با مقداری آب لیموی تازه، فلفل و پودر آویشن ترکیب کنید و بعد درون روغن زیتون بگذارید.

خوبی‌ها و مزیت های گوجه فرنگی خشک شده

جالب است بدانید که گوجه‌ فرنگی خشک شده باعث افزایش اشتها می‌شود.

به علاوه مصرف گوجه خشک شده خستگی را از بین خواهد برد. همچنین گوجه فرنگی خشک شده دارای خاصیت تقویت کنندگی قلب و اعصاب، آرامش دهنده دردهای رماتیسمی و مفاصل و معالجه کننده‌ نقرس می باشد.

از سوی دیگر لیکوپنی که در گوجه فرنگی خشک شده وجود دارد سبب پیشگیری از حملات قلبی می شود و بسیار تاثیرگذار می باشد. به علاوه لیکوپن قادر است تا هورمون سیری بیشتری را در بدن آزاد کند و بنابراین برای اشخاصی که می‌خواهند رژیم های سنگین بگیرند و کاهش وزن داشته باشند، بسیار مناسب است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.