چرا تغییر ساعت وجود دارد؟ آیا این تغییر ساعت مورد پذیرش عام است؟

۷۰ کشور در سراسر جهان تغییر ساعت را تجربه می‌کنند، برای پی بردن به این‌که چه کسی این مفهوم را مطرح کرد، چه زمانی تغییر ساعت برای اولین بار در سراسر جهان اعمال شد و چگونه برخی از مناطق جهان سعی در حذف آن دارند به مقاله پیش رو از خانم مایا وی‌هاس مراجعه کرده‌ایم.
فصل بهار تغییرات زیادی را با خود به همراه دارد آب و هوای گرم، روزهای طولانی، گل‌هایی که از سر از خاک درمی‌آورند، اما برای بسیاری از مردم از جمله در ایالات‌متحده، شروع بهار به معنای آغاز تغییر در ساعات روزانه است.
این تغییر که اغلب به طور اشتباه ساعت تابستانی نامیده می‌شود در آمریکا از ساعت ۲:۰۰ صبح به وقت محلی در دومین یکشنبه ماه مارس آغاز می‌شود، زمانی که ساعت‌ها یک ساعت به جلو می‌آیند که معمولاً باعث می‌شود تا افراد یک ساعت از خوابشان را از دست بدهند.
ساعت تابستانی در ساعت ۲:۰۰ صبح به وقت محلی در اولین یکشنبه ماه نوامبر به پایان می‌رسد، زمانی که ساعت‌ها یک ساعت به عقب برمی‌گردند و افراد یک ساعت خواب از دست رفته خود را مجدداً به دست می‌آورند.
علت این تغییر ساعت، به حداکثر رسیدن نور خورشید در نیمکره شمالی است، زیرا روزها در بهار شروع به طولانی شدن می‌کنند و سپس در پاییز کوتاه می‌شوند.
استدلال بر این است که با کشیدن ساعت‌ها به جلو، یک ساعت به روز اضافه می‌شود؛ اما مزایای این تغییر بحث برانگیز است و این تغییر می‌تواند تأثیرات قابل مشاهده‌ای بر سلامت انسان داشته باشد.
پشت پرده تغییرات زمانی در تابش خورشید چیست؟
تغییرات فصلی در طول یک روز ناشی از چرخش زمین در خارج از مدار گردش خود به دور خورشید است.
سیاره ما در محور خود با زاویه نسبتاً ثابت ۲۳.۴ درجه نسبت به مسیر خود به دور خورشید می‌چرخد، با این وجود می‌توان گفت ناحیه استوا معمولاً از ۱۲ ساعت شبانه‌روز(۱۲ ساعت شب، ۱۲ ساعت روز) در طول سال برخوردار است، هر چه به سمت شمال یا جنوب بروید، این موضوع صادق نیست.
در تابستان درخشش خورشید در نیمکره شمالی بیشتر است چون این نیمکره به سمت خورشید متمایل و باعث ایجاد روزهای طولانی‌تر و گرم‌تر می‌شود. در همین حال، نیمکره جنوبی به دلیل دور شدن از خورشید در روزهای کوتاه زمستان فرو می‌رود. ۶ ماه بعد، وضعیت برعکس می‌شود و زمستان شمال را فرا می‌گیرد، در حالی که نور تابستانی نیمکره جنوبی را غرق می‌کند.
این نکته زمانی حائز اهمیت بود که مردم از زغال سنگ بیشترین استفاده را می‌کردند، ساعت تابستانی به عنوان راهی برای به حداکثر رساندن ساعات روز به کار گرفته می‌شد و نیز، تغییر ساعات منطقه‌ای را می‌توان تا حد زیادی وابسته به فاصله آن منطقه تا استوا  دانست. کشورهایی که دورتر هستند در نتیجه تفاوت بیشتری در طول روز بین تابستان و زمستان دارند و به احتمال زیاد در طول سال، تغییر ساعت را تجربه می‌کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.