وزن خود را کم کنید بدون اینکه دوباره چاق شوید

خوب است بدانید که گرفتن رژیم برای همه خوب نمی باشد و ممکن است به بدن ضرر برساند. از طرف دیگر تحقیقات پژوهشگران کانادایی بیانگر این می باشد که تنها بعضی از اشخاص چاق می توانند برنامه های کم کردن وزن با رژیم غذایی را به خوبی انجام داده و سپری کنند و برخی دیگر در برابر رژیم مقاومت می کنند.

پژوهشگران در تحقیقات جدید خود به این موضوع پی بردند که به چه علت بعضی از اشخاص در برابر رژیم غذایی مقاومت کرده و وزنشان کاهش پیدا نمی کند. پژوهشگران با توجه به این مورد، توانستند نکته ای مهم در مطالعات کاهش وزن پیدا کنند. همچنین این تحقیق توانسته روش جدیدی را جهت کم کردن وزن و حفظ وزن اشخاص ابداع کند.

به علاوه در مورد این موضوع دکتر رابرت دنت متخصص کلینیک مدیریت وزن بیمارستان اتاوا بیان کرده است که چنانچه به تعداد زیادی از اشخاصی که دارای وزن زیادی بودند و می خواستند که آن را کاهش دهند، بنگرید، متوجه می شوید که وزن بدن آن‌ها با ورزش تغییری نمی کند. همچنین به این نتیجه رسیدیم که اشخاصی که در برابر رژیم غذایی مقاوم هستند، با کم کردن غذا نمی توانند وزن کم کنند و می بایست که فعالیت بدنی جهت کاهش وزن داشته باشند.

پژوهشگران دانشگاه اتاوا به علاوه بیان کردند که تحقیقات آنها به احتمال زیاد می تواند به شخصی سازی برنامه های کم کردن وزن برای بیماران مبتلا به چاقی زیاد مورد استفاده قرار گیرد. پژوهشگران اعلام کردند که در طول سالیان، فقط یک روش جهت به دست آوردن سلامت اشخاص چاق و کاهش وزن زیاد آنان وجود داشت که همان دادن یک رژیم غذایی کم کالری به آنان بود. همانگونه که سیناپرس گزارش کرده است، با تحقیقات جدیدی که انجام شده مشخص شده که دادن رژیم غذایی سخت برای کم کردن وزن افراد دارای چاقی مزمن، برای تمامی آنان تاثیر گذار نبوده و تنها برخی جواب گرفته اند.

محققین این پژوهش جهت ارزیابی صحیح موضوع، داده های بالینی تعداد بیش از ۵ هزار شخصی که چاقی مزمن داشتند و می خواستند وزن کم کنند را جمع آوری کردند. به این اشخاص یک برنامه تمرینی که تحت نظارت دقیق و شامل ۱۸ جلسه بود و با استفاده از تردمیل و وزنه انجام می شد، داده شد.

به علاوه پژوهشگران و محققین با کمک فناوری یادگیری ماشینی جهت ارزیابی عضله اسکلتی هر کدام از این اشخاص پی بردند که ورزش متابولیسم باعث بهبود ماهیچه های اسکلتی می شود و قادر است تا وزن اشخاص چاق را با در نظر گرفتن مقاومتشان در مقابل رژیم غذایی، کاهش دهد.

همانگونه که پژوهشگران بیان کرده اند، این اشخاص با وجود رژیم های غذایی سنگین وزنی کم نکردند و انگار به نظر می رسد که رژیم غذایی خود را درست انجام نداده و تقلب کرده اند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.