ورود و فعالیت تاکسی های رباتیک بدون راننده در دو شهر چین

به تازگی خبری منتشر شده است مبنی بر اینکه بایدو، موتور جستجوی چینی، توانسته تا مجوزهای مورد نیاز جهت ورود تاکسی‌های رباتیک بدون راننده را در خیابان‌های دو شهر در کشور چین را بگیرد.

در دو شهر چانگ کینگ و ووهان شهرداری این مجوز ها را صادر کرده و به تاکسی های رباتیک اجازه داده است تا سرویس ها و خدماتی را بدون وجود راننده در اتومبیل ها در اختیار مردم قرار دهد. با صدور این مجوزها بایدو به موفقیت جدیدی دست پیدا کرده و تاکسی‌های خود را در خیابان‌های این شهرها فعال کرده است.

جالب است بدانید که بایدو اولین شرکتی می‌باشد که توانسته این مجوز را دریافت کرده و به فعالیت بپردازد. همچنین این شرکت اعلام کرد که با کسب این اختیار و مجوز لازم پیشرفتی در سیاست گذاری کشور چین در رابطه با رانندگی خوردوهای خودران می باشد.

به علاوه مدیر ایمنی عملیاتIntelligent Driving Group شرکت بایدو یعنی وی دانگ در این مورد بیان کرده است که این اختیارات و مجوزها در صنعت کشور بسیار حائز اهمیت می باشند.

بر اساس پلن و برنامه‌ای که طرح ریزی شده است، شرکت بایدو در ابتدا ۵ تاکسی رباتیک را به صورت رایگان در این دو شهر به کار برده و در اختیار عموم قرار می دهد. با برنامه ای که برای این تاکسی ها در نظر گرفته شده است، این تاکسی ها قادر هستند تا از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر در نواحی مشخصی در شهر ووهان و از ۹:۳۰ تا ۴:۳۰ در نواحی مشخص شده در شهر چانگ کینگ به مسافران خدمت رسانی کنند.

از سوی دیگر شرکت بایدو در حال انجام مذاکراتی می باشد تا در حدود یک سال آینده بتواند اختیارات و مجوزهای مورد نیاز جهت تست تاکسی های رباتیک خودران و رایگان خود در شهرهای پکن، شانگهای و شنژن را به دست بیاورد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.