هدفگذاری ایجاد ۵۲ هزار شغل در آذربایجان شرقی

هدفگذاری ایجاد ۵۲ هزار شغل در آذربایجان شرقی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی از برنامه ایجاد ۵۲ هزار شغل در سال جدید در استان خبر داد.
حسین فتحی در نخستین جلسه گروه کاری اشتغال و بازار کار استان در سال جدید با اشاره به تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۱، گفت: تعهد استان در این تفاهم‌نامه، افزون بر ۴۵ هزار شغل جدید است که با هماهنگی و همکاری دستگاه‌های مسئول، این رقم را به بیش از ۵۲ هزار شغل افزایش دادیم.
وی گفت: در سال گذشته با ایجاد و راه‌اندازی ۱۰ مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، ۴ مرکز شتاب‌دهی و اورژانس کسب‌وکار، بستر مناسبی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۱ در استان فراهم شده است.
وی افزود: ایجاد زیست‌بوم اشتغال، تحول در آموزش‌های مهارتی، ایجاد کسب‌وکارهای تعاونی و خوشه‌ای، ایجاد کرسی‌های کارآفرینی در دانشگاه‌ها، سامان‌دهی مشاغل خرد و خانگی، شناسایی ایده‌های جدید کارآفرینی و تلاش برای تجاری‌سازی آنها از جمله برنامه‌های حوزه اشتغال استان در سال جدید است.
استاندار آذربایجان شرقی هم مشاوره شغلی برای افراد جویای کار را از جمله مشکلات حوزه اشتغال استان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ارتباط هدفمندی بین افراد جویای کار و صاحبان صنایع و کارفرمایان وجود ندارد که لازم است اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری بخش خصوصی و تعاونی اقدام اساسی در این حوزه انجام دهد.
خرّم، ارائه مشاوره‌های شغلی به افراد جویای کار بویژه فارغ‌التحصیلان بیکار، ساکنان مناطق حاشیه‌نشین، دهک‌های پایین جامعه و مددجویان نهادهای حمایتی را ضروری دانست و افزود: با وجود فرصت‌های شغلی در بخش تولید استان، دسترسی نیروی کار به این فرصت‌ها دشوار است و لازم است که نیروی کار متناسب با نیاز کارفرمایان شناسایی و ارتباط بین آنها برقرار شود.
استاندار آذربایجان شرقی همچنین حل مشکل بیکاری در برخی از شهرها و روستاهای استان را نیازمند اصلاح روش‌ها در بخش کشاورزی دانست و گفت: دستگاه‌هایی مانند جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت که سهم بالایی در حوزه اشتغال دارند، مزیت‌های مربوط به این بخش‌ها را شناسایی و فعال کنند.
وی با تأکید بر اینکه مسئولان استان در حوزه تخصصی خود به صورت جدی وارد شده و موانع ایجاد اشتغال را رفع کنند، افزود: اگر موانع رفع شود، کاروان تولید و اشتغال خودبه‌خود به حرکت درمی‌آید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.