نوآوری در ساخت مبلمان نسوز و نگهدارنده محیط زیست توسط یک تیم استارتاپی

پژوهشگران در یک تیم استارت آپی توانستند مبلمانی با یونولیت‌های سقفی تولید کنند که نمی سوزد و همچنین در آن از چوبی استفاده نشده است.

مدیرعامل و تاسیس کننده یک استارت اپ ایرانی یعنی مجید رضایی در مورد تولید مبمان مدرن که در ساخت آن از چوب درختان استفاده نشده است بیان کرد که با توجه به استفاده از چوب درختان در تولید مبلمان که منجر به قطع درختان بسیاری می شود تصمیم گرفتیم تا ماده ای تولید کنیم که جایگزین چوب درختان برای تولید مبلمان باشد.

او همچنین در این باره بیان کرده است که ما توانستیم با کاربرد یونولیت سقفی، مبلمانی بهتر از کالاهای موجود ایجاد کنیم. به علاوه خوب است بدانید که یونولیت سقفی بهترین و تنها ترین جایگزینی است که می تواند به جای چوب در انواع مبلمان به کار برده شود، چرا که این ماده سبک و اشتعال ناپذیر می باشد.

از سوی دیگر این مدیرعامل بیان کرده که کاربرد یونولیت سقفی محصول پایانی را مقاوم تر کرده و همچنین خواص دیگری نیز به آن می افزاید.

همانگونه که مدیر این کار گفته است این مبلمان با یونولیت سقفی قابلیت هایی دارند که از میا آن ها می توان به ضد آبی، ضد حریق و سبک بودن آن اشاره کرد که در نتیجه در همه جا قابل استفاده می باشند.

علاوه بر این همانطور که می دانید چوب در تولید مبلمان به راحتی به مدل‌های دلخواه تبدیل نمی‌شود ولی با استفاده از یونولیت می‌توان در مدت زمان کمتر هر نوع طرح دلخواهی در مبلمان ایجاد کرد. وی همچنین بیان کرده است که کاربرد یونولیت سقفی محصول پایانی را مقاوم تر کرده و از مبلمان حاضر بهتر می باشد.

مجید رضایی در این باره گفته است که این راه نسبت به ساخت مبل با استفاده از چوب سریع تر انجام می شود و بر اساس داده هایی که به دست آورده ایم بالاتر از پنجاه درصد هزینه تولید با این کار کم می شود.

از طرف دیگر او با بیان اینکه این راه جهت تولید انواع مبلمان اداری، شهری، خانگی، پاف ها و… مورد استفاده قرار می گیرد، ذکر کرده است که این محصول به مدت ۲۰ سال از زمان خرید دارای ضمانت عدم تغییر شکل می باشد. او همچنین گفت که این مبلمان با مواد اولیه یونولیت سقفی ساخته و به بازار راه پیدا می کنند و به علاوه این مبلمان نمونه خارجی ندارد و توسط مصرف کنندگان حمایت شده است.

این مدیر در پایان گفت که مبلی تولیدی با این یونولیت سقفی قابل اشتعال نبوده و در گرید E قرار می‌گیرد به عبارت دیگر یعنی این دسته از محصولات هیچ گاه آتش نمی‌گیرند. باید بدانید که مبلمان ساخته شده توسط این استارت اپ در نمایشگاه فناوری و نوآوری اینوتکس عرضه و رونمایی شده است.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.