مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس: ارس در راهبرد تمرین جداسازی اقتصاد از نفت موفق عمل کرده است

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس(دکتر مجید کیانی) گفت: از سنوات گذشته تا به امروز در حوزه‌های مختلف صنعت کشاورزی گردشگری، تجارت و توسعه زیرساخت‌های ارس بالغ بر ۵ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری صورت گرفته است. به جرات می‌توان گفت منطقه آزاد ارس در راهبرد تمرین جداسازی اقتصاد کشور از نفت موفق عمل کرده است.

وی افزود: علیرغم عدم برخورداری مناطق آزاد کشور از بودجه دولتی، این سازمان تاکنون صدها پروژه عمرانی و زیرساختی در حوزه‌های مختلف راهسازی، برق‌رسانی، شبکه آب و فاضلاب و تصفیه خانه، مخابرات، توسعه فضای سبز و پارک‌ها، احداث مدارس و مساجد، حفظ و مرمت بناهای تاریخی و غیره منطقه را تامین و به بهره‌برداری رسانده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس یادآور شد: در مناطق همجوار نیز رفع مشکل فاضلاب و آب شرب هادیشهر و تکمیل جاده جلفا- مرند را نیز در دست اقدام داریم که این جاده درحال حاضر با پیشرفت ۵۰ درصدی در ۴ ماه کیلومتر ۳۰ تا ۳۴ آن نیز آماده بهره‌برداری است.

وی با اشاره به اینکه رشد و توسعه در ارس مشهود است، تصریح کرد: ارس با دارا بودن بیش از ۵۴۰ واحد صنعتی و کشاورزی رتبه اول کشت گلخانه‌ای و صنعتی را در بین مناطق آزاد کشور دارد. همچنین در بخش گردشگری نیز ارس به سبب وجود جاذبه‌های طبیعی و اماکن متعدد تاریخی و صد البته خونگرمی و مهمان پذیری اهالی اولین مقصد گردشگری در استان آذربایجان‌شرقی است و در میان مناطق آزاد نیز جزو رتبه‌های برتر است.

کیانی با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده توسط وزارت راه و شهرسازی منطقه آزاد ارس به عنوان مرکز لجستیک مرزی شمالغرب کشور انتخاب شده است، متذکر شد: احیاء کریدور شمال و جنوب و شرق و غرب در منطقه آزاد ارس، توسعه ناوگان حمل و نقل بین المللی و جذب سرمایه گذاران بین المللی در حوزه حمل و نقل از جمله راهبردهای تحقق این مهم است.

وی در ادامه احداث فرودگاه ارس را مهم و ضروری عنوان کرد و گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته برخی ابهامات در باب ضرورت و مجوز زیست محیطی مانع از شروع عملیات اجرایی این پروژه شده است. ما مصمم هستیم سريعا مجوزهای لازم را اخذ و این پروژه مهم و حیاتی را عملیاتی کنیم. امیدواریم با احداث فرودگاه ارس شاهد توسعه صادرات محصولات این منطقه باشیم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.