لاله باغی؛ نخستین پارک کشاورزی تبریز

لاله باغی به عنوان نخستین پارک کشاورزی تبریز افتتاح شد.

لاله باغی؛ نخستین پارک کشاورزی تبریز
لاله باغی به عنوان نخستین پارک کشاورزی تبریز افتتاح شد.
شهردار تبریز در آیین بهره برداری از پارک لاله باغی تبریز، از تبدیل این پارک به عنوان پایلوت و نمونه‌ای برای ایجاد “آگری کالچر پارک” یا پارک‌های کشاورزی درون‌شهری خبر داد.
عباس رنجبر اظهار کرد: این منطقه به سبب دارا بودن خاک حاصلخیز و مناسب و اتصال به باغات لاله، از بهترین نقاط تبریز برای کشاورزی محسوب می‌شود که در راستای فرهنگ سازی و تبیین برنامه‌های ارائه شده در خصوص ایجاد پارک‌های کشاورزی پایلوت راه اندازی این ایده تعیین شده است.


رنجبر افزود: پارک‌های کشاورزی پیش از این در کشورهای مختلف ایجاد شده و این نخستین تجربه تبریز در این زمینه است و امیدوارم روزی فرا رسد که در پارک بزرگ تبریز باغ‌های کشاوزی ۴۰۰ هکتاری ایجاد شود.
او با بیان اینکه امیدوارم این نمونه به ما اجازه دهد باغات لاله را به طور شایسته‌ای حفظ کنیم، گفت: شهرداری تبریز در اینجا ۶۵ هزار متر مربع زمین دارد که به دلیل منفک بودن و پراکندگی به این پارک الحاق نشد و امیدوارم در آینده شاهد تبدیل آن نیز به باغات کشاورزی درون شهری باشیم.
شهردار تبریز ادامه داد: در تلاش هستیم یک نمونه خاص در اینجا ایجاد شود به صورتی که دو دیدگاه مد نظر قرار گرفته تا هم درختان میوه باشد و هم کشت سبزی و گیاهانی که وقتی پیش از این اسم باغات لاله شنیده می‌شد، تداعی گر آن محصولات بود. به طوری که درختان میوه کاشته شده و زمین‌های بین آن برای کاشت سبزیجات مورد استفاده قرار گیرد.
رنجبر با دعوت از شهروندان برای اجاره این زمین‌های کشاورزی گفت: از مردم عزیز منطقه دعوت می‌کنم کسانی که علاقمند این موضوع هستند به شهرداری منطقه ۷ مراجعه کرده و مساحتی از این باغ را اجاره کرده و محصولات مورد نظر خود را کشت کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.