فوت بیماران کرونایی در استان دو رقمی شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزدر چهل و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، از فوت ۱۱ بیمار کرونایی در استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

فوت بیماران کرونایی در استان دو رقمی شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریزدر چهل و هشتمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا، از فوت ۱۱ بیمار کرونایی در استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.
بهمن نقی‌پور گفت: در حال حاضر ۸۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بستری هستند که ۲۰۶ نفر از آنها تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند.
وی افزود: ۱۲ شهرستان استان در وضعیت قرمز، ۴ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۵ شهرستان در وضعیت زرد هستند.
وی همچنین میزان جمعیت تحت پوشش دوزهای اول، دوم و سوم واکسن کرونا در استان را به ترتیب ۹۳، ۸۵ و ۴۰ درصد اعلام کرد و گفت: ۹۰ درصد جمعیت ۱۲ تا ۱۷ سال و ۷۸ هزار نفر از کودکان زیر ۱۲ سال استان تاکنون واکسینه شده‌اند.
استاندار آذربایجان شرقی هم بر اهتمام و اقدام همگانی همه بخش‌های استان برای کنترل و مدیریت موج ششم کرونا تأکید کرد و با اشاره به اینکه واکسیناسیون، مهم‌ترین عامل جلوگیری از ابتلا و مرگ‌ومیر ناشی از کروناست، از همه کسانی که به هر دلیل تاکنون واکسن دریافت نکرده‌اند خواست تا هرچه زودتر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
عابدین خرّم با اشاره به گزارش دانشگاه علوم پزشکی تبریز مبنی بر رعایت ۴۸ درصدی شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مراکز عمومی استان، گفت: این رقم در شرایط فعلی، بسیار پایین است و لازم است فعالان همه بخش‌های اداری و عمومی نسبت به الزام کارکنان و مراجعان خود نسبت به رعایت پروتکل‌ها اقدام کنند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.