فرستادن میمون به ایستگاه فضایی توسط کشور چین

این تحقیق در بزرگترین ماژول ایستگاه فضایی چین انجام می شود که از قبل اعلام شده بود برای انجام آزمایش های علمی به کار خواهد رفت. ژانگ لو محقق ارشد پروژه توسعه تجهیزات علمی برای ایستگاه فضایی چین می گوید: این آزمایش ها درک انسان از شیوه سازگاری میکروارگانیسم در محیط میکروگرانش و محیط های فضایی دیگر را ارتقا می دهد.

هرچند در تحقیقات پیشین تولید مثل ارگانیسم های کوچک تر مانند گورخرماهی و کرم های خاکی در فضا ارزیابی شده اما محققان معتقدند چالش هایی برای انجام چنین تحقیقی در حیوانات با ساختاری پیچیده تر مانند موش ها و میمون ها وجود دارد.

پیش از این محققان اتحادیه جماهیر شوروی طی سفری ۱۸ روزه به فضا فرایند جفت گیری موش ها را بررسی کردند و متوجه شدند هیچ یک از آنها پس از بازگشت به زمین تولید مثل نکردند.

البته باید توجه داشت جفتگیری حیوانات بزرگتر در گرانش صفر با چند مانع روبرو است.

محققان همچنین به چالش های غذا دادن به میون ها طی بازه تحقیقاتی و کنترل پسماند آنها نیز اشاره کرده اند. میمون ها باید در محیطی عاری از استرس و در فضای مخصوص خود در ایستگاه فضایی نگهداری شوند زیرا چنین عواملی ممکن است روی وضعیت روحی حیوانات نیز تاثیر بگذارد.

با توجه به آنکه چین سومین و آخرین ماژول ایستگاه فضایی خود را در هفته گذشته به فضا فرستاد و این سازه تکمیل شد، اکنون باید منتظر ماند و دید آزمایش های زیست شناختی برنامه ریزی شده توسط این کشور چگونه انجام می شود.

هم اکنون در ایستگاه فضایی تیانگونگ ۳ فضانورد ساکن هستند. آنها در ماه ژوئن به این ایستگاه رسیدند و تصمیم دارند قبل از پایان سال جاری میلادی سرهم بندی آن را تکمیل کنند، پیاده روی فضایی انجام دهند و همچنین در مدت اقامت شان به انجام آزمایش های علمی بپردازند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.