علل منصرف شدن شما از خرید گوشی هوشمند آیفون ۱۴ پرو مکس

گوشی هوشمند آیفون ۱۴ پرو مکس، جدیدترین و بهترین گوشی‌ از سری گوشی های آیفون ۱۴ شرکت اپل در زمانی نه چندان دور به بازار ارائه خواهد شد، ولی در این میان خیلی از کارشناسان در مورد کارکرد خوب این گوشی شبهه دارند.

خوب است بدانید که گوشی‌های هوشمند سری آیفون ۱۴ قرار است تا در تاریخ ۷ سپتامبر یعنی ۱۶ شهریورماه رونمایی شوند که از میان آن ها گوشی هوشمند آیفون ۱۴ پرو مکس به عنوان گوشی پیشرو از این سری خواهد بود. اینگونه تصور می شود که این گوشی هوشمند با یک دوربین با وضوح بالاتر، پردازنده جدید و همچنین نمایشگر بسیار بزرگ ۶.۷ اینچی نظیر آیفون ۱۳ پرو مکس به بازار عرضه شود.

ولی اخباری منتشر شده است مبنی بر اینکه، گوشی هوشمند آیفون ۱۴ پرو مکس قرار نیست که تنها آیفون بی نظیر و ممتاز در خط تولید شرکت اپل باشد. پیش بینی می‌شود که شرکت اپل در سال جاری گوشی هوشمند آیفون ۱۴ مکسرا با نمایشگر ۶.۷ اینچی ارائه کند. پس با این وجود افرادی که علاقه مند به نمایشگرهای بزرگ می باشند، در این بیت گزینه دیگری برای خرید نیز دارند.

به علاوه همانطور که اخبار گویاست اختلاف بسیاری میان قابلیت ها و ویژگی های گوشی های هوشمند پرو مکس و مکس وجود ندارد، در نتیجه افراد به هنگام خرید چرا باید آیفون ۱۴ پرو مکس را بر مدل های دیگر ترجیح دهند.

قابلیت ها  ویژگی های آیفون ۱۴ پرو مکس

چنانچه شرکت اپل گوشی هوشمند آیفون ۱۴ پرو مکس را در ماه سپتامبر ارائه کند، این گوشی همچون گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس و ادامه دهنده‌ی آن خواهد بود. بنابراین، به طور قطعی یک نمایشگر ۶.۷ اینچی و دوربین سه لنزی دارد که در بردارنده‌ی لنز‌های عریض، اولتراواید و تله فوتو می‌باشد. همانطور که از اخبار پیداست، شرکت اپل قصد دارد جهت ایجاد تفاوت بیشتر میان مدل‌های پرو و استاندارد خود، به گوشی های هوشمند آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس یک سنسور دوربین ۴۸ مگاپیکسلی پیشرفته، یک تراشه پرسرعت A۱۶ Bionic و همچنین یک ماژول دوربین با طراحی جدیدتر در جلو با حذف بریدگی را بدهد.

همانگونه که بیان شده است این خصوصیات مربوط به گوشی هوشمند آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس می باشد، به عبارت دیگر در آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس استاندارد این ویژگی ها وجود ندارند. تمامی این اطلاعات طبق اخبار منتشر شده تحلیل گران اوراق بهادار TF International یعنی مارک گورمن از بلومبرگ و مینگ-چی کو، می باشد. خوب است بدانید که این دو شخص در زمینه آشکار سازی ویژگی های محصولات ارائه نشده اپل به بازار، پیشینه و تجربه خوبی دارند.

چنانچه شرکت اپل بتواند قیمت فعلی خود را عوض نکند، گوشی هوشمند آیفون ۱۴ پرو مکس به احتمال زیاد دارای قیمت ۱۱۰۰ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی و بالاتر برای مدل های با حافظه بیشتر و همچنین آیفون ۱۴ پرو دارای قیمت ۱۰۰۰ دلار برای مدل ۱۲۸ گیگابایتی و بالاتر برای مدل های با حافظه بیشتر خواهد بود.

دلیل ایجاد تمایز بین آیفون ۱۴ پرو مکس و مدل های دیگر

چنانچه اخبار درستی منتشر شده باشد، گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۴ پرو و پرو مکس قادر می باشند تا یکی از بزرگترین پیشرفت‌های دوربین آیفون را در سال‌های پیشین عرضه کنند. این ویژگی منحصر به فرد باعث می شود تا این مدل ها برای افرادی که در بازار به دنبال یک گوشی جدید هستند، جذاب تر به نظر برسد.

با تمام این تفاسیر ممکن است در این بین آیفون ۱۴ پرو مکس به پشم نیاید. چراکه کاربرانی که تنها دوربین باکیفیت برایشان مهم است، قادر می باشند تا آیفون ۱۴ پرو را به دلیل قیمت پایین تر آن خریداری کنند و همچنین کسانی که نمایشگر بزرگتر می خواهند، باز هم شاید انتخاب آنان آیفون ۱۴ مکس باشد. در هر صورت هر دو گوشی هوشمند، به احتمال زیاد دارای قیمت پایین تر از آیفون ۱۴ پرو مکس می باشند.

به علاوه مسئله دیگر مربوط به زمان ارائه گوشی های سری آیفون ۱۴ می باشد که در زمان خوبی اتفاق نمی افتند، چراکه طبق تخمین‌های منتشر شده شرکت بین‌المللی داده در ماه ژوئن، پیش بینی می شود که فروش گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۲ به اندازه تقریبا ۳.۵ درصد کم شود.

در این میان بر اساس گزارشات گروه NPD در ماه می، بیش از هشت نفر از هر ۱۰ مصرف کننده به برنامه ریزی جهت بررسی دوباره هزینه‌های خرید محصول خود در سه تا شش ماه آینده می باشند. با تازگی یک نظرسنجی از NPD بیانگر این می باشد که مصرف کنندگان تصمیم دارند در چند ماه آینده به دنبال کالاها و محصولات با قیمت کمتر باشد و در کل با کاهش خرید و هزینه ها سر کنند.

با وجود کلیه این مسائل و پیش بینی ها می توان گفت که مصرف‌کنندگان تصمیم ندارند تا بیش از ۱۰۰۰ دلار برای یک گوشی جدید هزینه کنند، به خصوص هنگامی که شاید قادر باشند تا بعضی از قابلیت های مشابه همچون نمایشگر بزرگ‌تر یا دوربین سه لنز در مدل‌های کم قیمت‌تر خریداری کنند. پس در کل، شرکت اپل با ارائه آیفون ۱۴ پرو مکس فقط متکی به این مورد می باشد که بعضی از مصرف کنندگان شاید جهت داشتن نمایشگر بزرگتر و دوربین بهتر بخواهند این گوشی گران تر را خریداری کنند.

شرکت اپل په باید انجام دهد تا مصرف کننده را ترغیب به خرید آیفون ۱۴ پرو مکس کند؟

شرکت اپل چنانچه برخی اقدامات را انجام دهد ممکن است تا بتواند میان گوشی های هوشمند آیفون ۱۴ پرو مکس و آیفون ۱۴ پرو معمولی و آیفون ۱۴ مکس تفاوت ایجاد کند. در این بین برای ایجاد تمایز شرکت اپل قادر است تا قابلیت های نرم افزاری مشابه آی پد را برای نمایشگر بسیار بزرگ پرو مکس به کار ببرد.

برای نمونه، اپل قادر است تا یک حالت چند وظیفه‌ای به این گوشی بیافزاید به این معنی که مشاهده همزمان بیش از یک برنامه را راحت تر کند. به علاوه با قابلیت صفحه نمایش دائما روشن، نظیر قابلیت موجود در مدل‌های جدیدتر اپل واچ و خیلی از گوشی های هوشمند اندرویدی رقبا نیز می‌تواند باعث تمایز این گوشی در مقایسه با مدل های دیگر این سری شود.

خوب است بدانید که شرکت سامسونگ جهت ایجاد تفاوت بین گوشی های هوشمند گلکسی اس ۲۲ اولترا، گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس معمولی کار بهتری انجام داده است. گوشی هوشمند اس ۲۲ اولترا با قیمت ۱۲۰۰ دلار شاید برای بیشتر مردم قیمت بالایی داشته باشد، ولی قابلیت های منحصر به فردی دارد که شما قادر نمی باشید تا آن ها را در مدل‌های کم قیمت تر سامسونگ پیدا کنید.

این گوشی هوشمند مدل اولترا از یک قلم داخلی جهت یادداشت برداری و طراحی، نمایشگر ۶.۸ اینچی بزرگتر، دوربین سلفی ۴۰ مگاپیکسلی با وضوح بالاتر و سیستم دوربین اصلی با دو لنز تله فوتو و زوم اپتیکال ۱۰ برار برخوردار می باشد.

ولی اگر بخواهیم گوشی آیفون ۱۳ پرو مکس با ۱۳ پرو مقایسه کنیم، تنها از نظر نمایشگر بزرگتر و عمر باتری بیشتر دارای تمایز می باشد. ولی بر اساس اخبار مارک گورمن از بلومبرگ و مینگ-چی کو، چنانچه شرکت اپل نسخه ۶.۷ اینچی آیفون استاندارد را رونمایی و ارائه کند، خواهید دید که گوشی آیفون ۱۴ پرو مکس در خط تولید امسال آنگونه که باید منحصربه‌فرد نیست.

در هر صورت، تا هنگامی که یک آیفون تاشو ارائه شود، آیفون پرو مکس گران قیمت‌ترین و عالی‌ترین آیفون اپل خواهد بود. به عبارت دیگر این مدل بهترین ویترین فناوری اپل است و بدین خاطر است که ما علاقه مندیم تا قابلیت های متمایز بیشتر و بهتری را در آن مشاهده کنیم که در هیچ گوشی دیگری دیده نمی شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.