عابدین خرم: در تلاش هستیم تا بیمارستان مردانی آذر به جایگاه و نقش اصلی خود برسد

عابدین خرم ، استاندار آذربایجان شرقی بیان کرد : نام آقای کریم مردانی آذر بر تارک همه‌ی خیرین می‌درخشد و در همه‌ی کار‌های خیر سبقت را ربوده‌اند و می‌توان زندگی ایشان را به عنوان الگو انتخاب کرد . خرم ادامه داد : در دولت سیزدهم در آذر ماه سال گذشته وقتی به بیمارستان مردانی آذر آمدیم ، آقای مردانی آذر غمگین نشسته بودند و ازاین که افتتاح شده اما کاری انجام نشده است ناراحت بودند. خرّم خاطرنشان کرد: امروز قدم به قدم این بیمارستان شکوفا، احیا و ایجاد می‌شود و در دستگاه افتتاحیه بیش از دو میلیون دلار هزینه شده است اما کارهای بسیاری باید انجام داد تا این بیمارستان تکمیل شود و در شمالغرب کشور ایفای نقش کند که این بیمارستان این ظرفیت دارد.
وی با بیان اینکه پیگیری می‌کنیم تا بیمارستان مردانی آذر به جایگاه و نقش اصلی خود برسد، یادآور شد: این بیمارستان ظرفیت پیشرفت دارد . این مجموعه بر مبنای اهداف پیش می‌رود و سعی داریم اهداف را رو به جلو پیش ببریم.
وی اضافه کرد: این دولت زمانی که سر کار آمد، مشکلات خاصی در حوزه بهداشت درمان و سلامت بود که نمونه آن ویروس کرونا است که با آن مبارزه کردیم و اکنون در برخی کشورهای جهان که امکانات وسیعی دارند، همچنان م.ر.گ و م.ی.ر دارد اما همت کادر درمان و همدلی بین دستگاه‌ها آنجا وجود ندارد و این یک موفقیت بزرگی است که باید در کارنامه مجموعه بهداشت و درمان ما ثبت شود.
وی در پایان تاکید کرد: از سفر ریاست جمهوری پنج هزار میلیارد تومان در حوزه‌ی سلامت منابع تصویب شده و در حال جذب است که در اکثر نقاط استان به نسبت شرایط مراکز درمانی پیش‌بینی شده است و باید پیش از سفر دوم ریاست جمهوری پروژه‌های نیمه تمام به مرحله افتتاح و انجام برسند.

سعید کریمی ، معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم افتتاحیه بیان کرد : این دستگاه‌هایی که افتتاح می‌شود بیش از ۲ میلیارد دلار هزینه براشته است اما این برای تبریز چیزی نیست چون خیالم راحت است که به اندازه‌ی کافی نیروی انسانی دارد .
وی افزود: در طول یک سال گذشته در بحث بهداشت و درمان، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است؛ اکنون که ویروس کرونا در شرق و غرب عالم می‌تازد و فوتی‌های بسیاری دارد، شرایط خوبی در کشور ما حاکم است که ناشی از یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسنی است که روزانه تزریق می‌کردیم.
کریمی گفت: ۱۰ هزار و ۸۰۰ تخت به بیمارستان‌های کشور تزریق شد و بیش از ۹ هزار و ۳۵۰ تخت دیگر نیز راه‌اندازی می‌شود و دو هزار پروژه بهداشتی تامین اعتبار شده و در آینده آغاز می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: اکنون دست بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بهداشت و درمان باز است، تعرفه گذاری پرستاری امسال عملی شد و با کار جهادی تعداد تخت پی آی سی دو برابر شده است.
وی اضافه کرد: کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا با تأمین هزینه از سوی وزارت خانه به صورت رایگان در سراسر کشور انجام می‌شود و از طریق منابع دولتی منابع آن تامین می‌شود.
معاون درمان وزیر بهداشت یادآور شد: دو هزار و ۸۰۰ پزشک متخصص طی یک ماه گذشته در کشور توزیع کردیم و تبدیل وضعیت ایثارگران نیز انجام شد همچنین تعرفه بخش دولتی و خصوصی نزدیک شده و طی امسال برابر می‌شوند.
وی گفت: صندوق بیماران صعب العلاج با اعتبار پنج هزار میلیارد تومان برای ۴۴ بیماری صعب العلاج افتتاح شد و تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند که امیدواریم در آینده تعداد بیماری‌های تحت پوشش افزایش یابد.
وی ادامه داد: ۳۵۰ محصول دانش بنیان تولید شد و شش میلیون نفر به طور رایگان تحت پوشش بیمه قرار گرفتند همچنین اکنون بالای ۸۰ درصد نسخه نویسی الکترونیکی انجام می‌شود.
کریمی خاطرنشان کرد: با تغییرات انجام شده ظرفیت‌ رشته‌های پزشکی به جز بیهوشی، طب اورژانس و عفونی پر شد چراکه رشته جراحی قلب را کسی نمی‌پذیرفت اما امسال تا ۱۵ نفر در شد.
وی اضافه کرد: قرارگاه نظارت بر سلامت را تشکیل دادیم تا با پزشکانی که تخلفات زیر میزی دارند، برخورد کنیم که اکنون بیش از ۱۰۰ پرونده تشکیل شد.
وی در پایان تاکید کرد: بیمه‌ها باید پای کار آیند، بیمه تامین اجتماعی سیزده هزار میلیارد تومان به بخش بهداشت و درمان بدهکار است اما وزیر بهداشت قول داده‌اند تا به زودی آنها را تامین کنند.

 

 

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.