شناسایی حواس پرتی رانندگان در جاده ها هنگام رانندگی در خودروی ون هوشمند

پلیس بریتانیا مشغول به تست نوعی ماشین ون هوشمند کنار جاده‌ای است که قادر است تا به شناسایی گوشی به دست گرفتن رانندگانی که حین رانندگی هستند، بپردازد.

تست این خودرو کنارجاده‌ای به طور آزمایشی در بعضی بزرگراه‌ها و جاده‌های اصلی در طول مدت سه ماه در انگلستان انجام می‌شود. با انجام این آزمایش و نتایج حاصل از آن می‌توانیم به بررسی نحوه کاربرد این فناوری در آینده بپردازیم.

به علاوه این خودرو ون قادر است تا به تشخیص بسته بودن یا نبودن کمربند ایمنی رانندگان یا مسافران بپردازد و همچنین دارای دوربین‌های زیادی می‌باشد که از ماشین‌های در حال گذر از جاده فیلم می‌گیرند. در این ون یک سیستم هوش مصنوعی وجود دارد که عکس‌های گرفته شده را جهت بررسی استفاده رانندگان یا مسافران از گوشی و یا کمربند ایمنی مشخص می‌کند. پلیس در این باره بیان کرده که چنانچه رانندگان تخلفات جدی انجام داده و قانون را نقض کنند و در دوربین مشاهده شوند، احتمالا تحت پیگرد قانونی قرار گیرند، این در حالی است که دیگر رانندگان با تخلفات معمولی تر جریمه شده و اخطار دریافت می‌کنند.

چنانچه راننده ای هنگام رانندگی به خاطر استفاده از گوشی حواسش پرت شود، می‌تواند خسارات جبران ناپذیری به بار بیاورد. باید بدانید که استفاده راننده از تلفن همراه در سال ۲۰۱۹ در بریتانیا باعث ایجاد تعداد ۴۲۰ تصادف شده بود. در مقابل نیز با بررسی داده‌های موجود مشخص شد که نبستن کمربند ایمنی حدود ۲۳ درصد از سرنشینان ماشین‌ها عامل تصادفات و فوت سرنشینان در سال ۲۰۲۰ در انگلیس بوده است.

انجام این آزمایش و استفاده از این خودروها قسمتی از طرح ملی بزرگراه‌های بریتانیا جهت پیشگیری از فوت و کم شدن خسارات جدی رانندگی تا سال ۲۰۴۰ می‌باشد. این ون در آینده احتمالا دارای نوعی فناوری باشد که قادر است وسایل نقلیه را که بسیار نزدیک به هم در جاده از کنار یکدیگر عبور می‌کنند، شناسایی کند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.