شدت گرفتن بارش برف و باران در ۱۳ استان

سازمان هواشناسی از بارش برف و باران در نقاط مختلف کشور تا پایان هفته و شدت گرفتن بارش‌ها در ۱۳ استان و نیز وزش باد و خیزش گرد و خاک در نقاط مستعد و بی‌بارش خبر داد.

سازمان هواشناسی در آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت جوی کشور اعلام کرد که امروز (۱۱ بهمن) در نوار شمالی، نوار غربی و مرکز کشور دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی، شمال بوشهر و غرب یزد بارش رخ می‌دهد که در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف و در مناطق گرمسیر باران گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

امروز بارش در شمال و شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، ایلام، غرب کردستان  جنوب آذربایجان غربی، کرمانشاه، همدان، مرکزی و شمال استان‌های قزوین، البرز و تهران شدت بیشتری خواهد داشت.
چهارشنبه(۱۲ بهمن) به‌تدریج از شدت بارش در غرب کشور کاسته و عمده بارش در شمال شرق، شرق، جنوب و به‌صورت پراکنده در بخش‌هایی از جنوب شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

طی این روز بارش در چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب شرق لرستان، شرق خوزستان، شمال بوشهر و شمال فارس از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

سه‌شنبه و چهارشنبه در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی و البرز مرکزی بارش برف کاهش نسبی دما، مه، آلودگی و در برخی مناطق کولاک برف و احتمال رخداد بهمن انتظار می‌رود.

پنجشنبه (۱۳ بهمن) در استان‌های مرزی واقع در شمال غرب و غرب کشور همچنین در بوشهر، فارس و برخی مناطق استان‌های کرمان، یزد، خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی بارش رخ می‌دهد.

جمعه (۱۴ بهمن) در برخی مناطق واقع در شمال غرب و برخی مناطق خراسان رضوی و جنوبی رگبار پراکنده رخ می‌دهد و سامانه بارشی از شرق کشور خارج می‌شود. شنبه(۱۵ بهمن) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.

سه‌شنبه در جنوب غرب، غرب، مرکز، جنوب، شرق و شمال شرق کشور و چهارشنبه در برخی مناطق جنوب، غرب، مرکز، جنوب شرق، شرق و شمال شرق کشور وزش باد شدید رخ خواهد داد که در مناطق مستعد و بی‌بارش خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست.

سه شنبه نیمه غربی خلیج فارس و چهارشنبه خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهند بود.

وضعیت جوی تهران در ۲ روز آینده

آسمان تهران فردا (۱۲ بهمن ) نیمه‌ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش پراکنده، گاهی وزش باد و به‌تدریج کاهش ابر  با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و روز  پنجشنبه ( ۱۳ بهمن ) قسمتی ابری و گاهی وزش باد و در بعد از ظهر  افزایش ابر با حداقل دمای ۱- و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا( ۱۱ و ۱۲ بهمن)  بندرعباس و بوشهر با دمای ۲۲ و ۲۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۳- و ۴-  درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور هستند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.