سرویس ۵G استارلینک برای کاربران ضرر دارد

همانطور که مهندسان شرکت اسپیس ایکس بیان کردند، با استفاده از طرح سرویس ۵G شرکت دیش، کاربران استارلینک با ضرر مواجه می‌شوند.

شرکت اسپیس ایکس، کلیه تلاش خود را به کار برده تا مانع استفاده از فرکانس‌های رادیویی مشابه با ماهواره‌های اینترنت استارلینک در فضا شود.

مهندسان این شرکت اعتقاد دارند کاربران استار لینک با استفاده از طرح ۵G شرکت دیش با ضرر مواجه می‌شوند. مدیر ارشد سیاست ماهواره‌ای در شرکت اسپیس ایکس یعنی دیوید گلدمن، بیان کرده که این طرح، باعث پایان یافتن خدمات استار لینک برای مشتریان می‌شود.

در ماه ژانویه سال ۲۰۲۱، هنگامی که کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا FCC امکان استفاده از باند ۱۲ گیگاهرتز را برای کاربران فعال کرد، شرکت اسپیس ایکس با این نگرانی‌ها مواجه شد. قبل از این شرکت اسپیس‌ایکس و دیگر اپراتور‌های ماهواره‌ای، همانند Dish Network، جهت کاربرد اینترنت ماهواره‌ای خود از باند ۱۲ گیگاهرتز استفاده می‌کردند.

همانگونه که از گزارش‌ها پیداست، شرکت دیش و RS Access، با مدیریت میلیاردر مایکل دل، طرح‌هایی را برای استفاده از باند ۱۲ گیگاهرتز و استفاده زمینی از اینترنت ۵G عرضه کردند. به تازگی شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده که تمایلی به استفاده از طرح ۱۲ گیگاهرتز ۵G دیش ندارد. این شرکت نامه‌ای به FCC فرستاده و بیان کرده که اگر کاربران امکان استفاده از طرح ۱۲ گیگاهرتز ۵G دیش را داشته باشند باعث متکی شدن کاربران استارلینک به باند می‌شود.

همانطور که شرکت اسپیس ایکس بیان کرده، کاربران با استفاده از این طرح در ۷۷ درصد مواقع با ضرر روبرو می‌شوند. به علاوه انتظار می‌رود که کاربرانی که از طرح دیش استفاده کنند در ۷۴ درصد زمان‌ها با قطعی کلی سرویس اینترنت مواجه شوند. همچنین این شرکت ایمیلی را برای کاربران استارلینک فرستاده و از آن‌ها خواسته تا پیام‌هایی به FCC و قانونگذاران درباره این موضوع ارسال کنند.

علاوه بر این شرکت اسپیس ایکس از مشتریان خود خواسته تا از قانونگذران درخواست توقف هر گونه تغییر در باند ۱۲ گیگاهرتز را اعلام کنند. شرکت ایلان ماسک مدعی است که در حدود ۱۰۰ هزار نفر این درخواست را به کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا فرستاده‌اند. همچنین شرکت اسپیس ایکس بیان کرده که اگر حمایت عمومی از طرح شرکت دیش صورت نگیرد، باعث عدم اجرا این طرح خواهد شد.

گلدمن در این باره بیان کرده که ما هیچ چیزی از شرکت دیش یا دل ندیده‌ایم که قادر باشند تا مشتریانی را جهت حمایت از خدمات خود جذب کنند. به طور قطعی می‌تواند به این دلیل باشد که طرح آن‌ها در حقیقت دارای خدماتی نمی‌باشد. این طرح اعلام شده بیشتر همانند یک بازی است و در حقیقت نمی‌شود خدمات را اجرا و به کاربران عرضه کرد. به عبارت دیگر می‌توان گفت که این طرح هر دو شرکت تنها دارای هزینه اضافی می‌باشد و افراد و مشتریان جهت استفاده از این طرح می‌بایست پول زیادی را را خرج کنند.

شرکت دیش با رغبت به دنبال طیف بیشتری است که قادر باشد آن برای اینترنت بی سیم به کار ببرد، چراکه این کار یک شبکه سراسری ۵G ایجاد می‌کند. این سرویس تا این لحظه در ۱۲۰ شهر در تمامی کشور امریکا اجرا شده و می‌بایست تا تاریخ ژوئن ۲۰۲۳ به ۷۰ درصد از کاربران امریکا اختصاص داده شود تا تعهدات FCC را دنبال کند. اگر این کار صورت نگیرد، شرکت باید جریمه‌های سنگینی بپردازد. این شبکه تاکنون فقط به ۲۲ درصد از جمعیت اختصاص داده شده است.

همانطور که شرکت‌های دیش، RS Access و کنسرسیومی از شرکت‌های دیگر معروف بیان کرده‌اند نگرانی‌های شرکت اسپیس ایکس در مورد باند ۱۲ گیگاهرتز و اینترنت ۵G طرح ما مبالغه آمیز و نادرست می‌باشد. همچنین آن‌ها در این مورد بیان کرده اند که این شرکت یک پرونده دستکاری شده در مورد نوع تداخل کاربران استارلینک به FCC فرستاده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، این روش و راهکار که اصولا ایلان ماسک آن را انجام می‌دهد، به هیچ عنوان کار درست و صادقانه ای نیست و همچنین می‌تواند یک روایت ضد ۵G را بیان کند. این حرکت برای مصرف‌کنندگان آمریکایی که مستحق رقابت بیشتر، گزینه‌های اتصال و نوآوری هستند، درست و مفید نمی‌باشد.

شرکت اسپیس ایکس با دلیل بیان کرده که کاربرد ۵G از باند ۱۲ گیگاهرتز موجب تداخل می‌شود. طبق یک پرونده و مطالعه جدید از شرکت اسپیس ایکس در FCC گفته شده که ترمینال‌های استارلینک در منطقه تحت پوشش ۵G دز زمان‌های زیادی بیش از حد متحمل می‌شوند. علاوه بر این، شرکت بیان کرده که کاربرد ۱۲ گیگاهرتز برای ۵G اختلال ایجاد می‌کند.

با توجه به گزارش‌های منتشر شده، این شرکت، چندین کاربر ممتاز استارلینک را در تماس رسانه‌ای امروز داشت که بیان کردند خدمات ماهواره‌ای اینترنتی به چه صورت و چه مقدار برای آن‌ها مفید و موثر بوده است. همچنین شرکت اسپیس ایکس بیان کرده که بالای ۴۰۰ هزار کاربر فعال استارلینک دارد، ولی قرار است تا این سرویس به صورت موثر در دسترس میلیون‌ها نفر نیز قرار بگیرد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.