ساخت مرکز پیشگیری بیماری های قلبی و عروقی تبریز

ساخت مرکز آموزش، پیشگیری بیماری های قلبی و عروقی تبریزبا مشارکت خیران نوعدوست آغاز شده است.

با کمک خیران خوشنام تبریزی؛
ساخت مرکز پیشگیری بیماری های قلبی و عروقی تبریز

ساخت مرکز آموزش، پیشگیری بیماری های قلبی و عروقی تبریزبا مشارکت خیران نوعدوست آغاز شده است.
انجمن خانه قلب تبريز بدنبال موج گسترده بيماريهاي قلبي و عروقي بعنوان يك تشكل مردمي، غيردولتي و خیریه از سال ۱۳۸۶ در تبريز فعالیت خود را اغاز کرده كه در آن جمعي از اساتید گروه پزشكی، خيرين شهر و جمعي از دوستداران سلامت مردم حضور دارند.
دكتررضایت پرويزي جراح قلب و رئیس انجمن قلب تبریز گفت: «مطالعات گوناگون نشان مي دهد كه ۸۰ درصد بيماريهاي عروق كرونري و تا ۹۰ درصد موارد ديابت نوع دوم از طريق اصلاح شيوه زندگي قابل پيشگيري هستند؛ وي افزود؛ ۲۰ درصد كل هزينه هاي بهداشتي كشور براي بهبود بيماريهاي قلبي و عروقي هزينه مي شود. دكتر پرويزي به وضعيت كشورمان در شيوع اين بيماريها اشاره كرد و گفت: شيوع افزايش فشار خون حدود ۲۰ درصد، افزايش كلسترول خون ۴۰ درصد، تري گليسيريد خون ۴۵ درصد، اضافه وزن و چاقي ۶۰ درصد و ديابت ۱۰ درصد از عوامل خطر اين بيماريهاست.
دكتر پرويزي ضمن تجليل از رسانه ها در انعکاس اخبار حوزه سلامت و لزوم توجه بیشتر اصحاب مطبوعات از احداث مجموعه‌ای تحت عنوان “مرکزآموزش، پیشگیری بیماریهای قلبی و عروقی” که در کوی گلکار و پشت پارك باغلارباغي در زمینی به ابعاد سه هزار متر مربع اشاره كرد و گفت: اين مرکز در محلی مناسب و قابل دسترس برای کلیه افراد نیازمند بوده که با راه اندازی آن به اهداف مورد نظر انجمن پوشش داده خواهد شد.
این‌مرکز ۱۰۰ درصد با مشاركت مردم و خيرين در حال احداث بوده و براي تكميل و راه اندازي آن به كمك هاي بيشتر افراد نيكوکار نياز داریم و همه مردم عزیز، خيرين و نيكوكاران در صورت تمایل به ارائه حمایت های مالی میتوانندوجوه خود را به شماره حساب ۴۸۵۴۵۱۴۰ نزد بانك ملت، بنام خانه قلب تبریز واریز نمایند.
قرار است بعداز اتمام پروژه ، تمام خدمات در این مرکز برای عموم رایگان ارائه شود.
این گزارش می‌افزاید؛ تاکنون خیرین نیکوکار و خوشنام ذیل در این امر مهم و ماندگار تعهداتی را در خصوص ساخت مرکز فوق تقبل نموده‌اند که شایسته ثبت، نام نیک شان در رسانه ها برای ترویج این امر به معروف است .
آقایان:
حاج مصطفي قصاب عبدالهي
مهندس قاسم خلیل نژاد قویدل
مهندس هاشم خلیل نژاد قویدل
مهندس عباس کمالی
مهندس ناصر امجد
مهندس محمد علی سلطانی
مهندس زیدی
مهندس صمد حسن زاده
مهندس محمد علاقه بند
حاج رحیم جامبرصادقیان
دکتر یونس ژائله
مهندس جمشید برزگر
مهندس محمد حسین باقری
مهندس حسن صدیقی
مهندس احمد محمد زاده
مهندس یعقوب صابر
مهندس ماهوتی
مهندس جواد علیزاده
مهندس مسعود بنابیان
مهندس نراقی
مهندس محمود اورندی
مهندس جعفری
مهندس زنجانی
مهندس قاسم بیگلو
مهندس امینی
مهندس جهانگیری
مهندس خدائی
مهندس محبوبیان
این افراد خیر و نیکوکار که با بذل بخشی از اندوخته های حلال خود، اهتمام خاصی به ساخت مرکز آموزش ، پیشگیری بیماری های قلبی و عروقی ، مبذول کردند که بی شک در پیشگاه بزرگ پروردگار به عنوان اجر اخروی انشالله منظور نظر خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.