زارعی ، رئیس موسسه‌ی سایبان بهار زندگی: هدف از تشکیل موسسه‌ سایبان بهار زندگی ، قدم برداشتن در راستای جامعه‌ی معلولین است

دکتر زارعی ، رئیس موسسه‌ی سایبان بهار زندگی در خصوص اهداف خیریه‌ی موسسه‌ بیان کرد : بزرگ‌ترین هدف موسسه قدم برداشتن در راستای جامعه‌ است . من کارهای زیادی در فرمانداری انجام داده‌ام و این کار‌ها باعث شد تا فرمانداری مرا تشویق به تشکیل این سمن کند . زارعی ادامه داد : دو قشر در این خصوص وجود دارد : قشر مددجو و قشر داوطلب که مددجوها با معلولین ، بانوان و کودکان سر و کار دارند و داوطلبان که خودشان مستقل هستند اما می‌خواهند در جامعه خدمتی کرده باشند داوطلب این کار می‌شوند . قشر علاقه‌مند به منزلت جامعه کسایی است که داوطلبانه کار کنند . هدف ما این است هر دو قشر با سربلندی به کار خود ادامه دهند . وی گفت : ما اهداف مشارکت جویانه داریم و تقاضا داریم همه‌ی داوطلبان مشارکت کنند و همه باهم همفکری کنیم. ما قصد داریم مشارکت را به شکل تجربی و عملی پیش ببریم و همه تجربیات خود را در این خصوص بیان کنند . ما باید از هر لحاظ ، جهانی نگاه کنیم و به شکل خلاقانه به سرار دنیا خدمت کنیم.

رقیه زارعی ،نائب رئیس جامعه‌ی معلولین طی صحبت‌های دکتر زارعی اظهار کرد : چون خودم کم توان هستم و مشاهداتی که از افراد کم توان دیده‌ام ، این حس را پیدا کردم که چه از لحاظ تحصیلی و چه از لحاظ تغذیه و افرادی که وسع مالی ندارند به دادِ آنها برسم.

جامعه‌ی کم توان

حسن صفری ، رئیس جامعه‌ی معلولین در خصوص مشکلات معلولین بیان کرد : ما در جامعه‌ی معلولین مشکلات زیادی از هر بابت داریم . در خصوص طرح‌های شهرداری رو جلو رفتیم اما باز هم نواقص داریم . صفری ادامه داد : وضعیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها برای معلولین مناسب نیست و معلولین رضایتی از این بابت ندارند . شهر ، فضای سبزی برای جامعه‌ی کم توان ندارد و معلولین نمی‌توانند از پارک‌ها یا استخرها استفاده کنند . بهزیستی امکانات توانبخشی را فراهم نمی‌کند و منه معلول مجبورم با لوله‌های آهنی برای خودم عصا درست کنم تا مناسب وزن من باشد . صفری در آخر افزود : وضعیت مالی معلولین مناسب نیست و ما از مسئولین مربوطه‌ تقاضای حمایت داریم.

حسین زاده ، دبیر اجرای همایش ، طی صحبت‌های گفته شده بیان کرد : اولین همایش خیریه در ۳۰ بهمن ماه ۱۴۰۱ در هتل گسترش تبریز برگزار می‌شود که در این همایش مشکلات ، اهداف و نیازها گفته می‌شود . دو بحث سخنران علمی در خصوص آسب‌شناسی معلولین و بحث حمایتی انجام می‌شود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.