رشد اقتصادی، رویکرد برنامه هفتم توسعه آذربایجان شرقی

استاندار آذربایجان شرقی گفت: احکام پیشنهادی استان برای برنامه هفتم توسعه کشور، باید با توجه به پیشران‌های اقتصادی تدوین شده و رویکرد کلان این پیشنهادها، تحقق رشد و ثبات اقتصادی باشد.

عابدین خرّم، در جلسه بررسی احکام پیشنهادی استان برای برنامه پنج‌ساله هفتم توسعه کشور، با اشاره به مبانی ابلاغی این برنامه از سوی رئیس جمهور و لزوم توجه به اسناد بالادستی و سیاست‌های کلی نظام و سند تحول دولت مردمی در تدوین آن، گفت: در ارائه پیشنهادهای استانی لازم است به چند موضوع مهم و اساسی توجه شود.

وی ادامه داد: موضوع اول، احصا و تعیین ظرفیت‌های اصلی استان به‌عنوان پیشران‌های اقتصادی است؛ ازجمله حوزه ترانزیت و حمل‌ونقل، امنیت غذایی، اقتصاد دانش‌بنیان، معدن و آب، که اولویت‌ها براساس این ظرفیت‌ها تعریف می‌شود.

خرّم افزود: در کنار توجه به ظرفیت‌ها، باید چالش‌های هر حوزه را هم شناسایی کنیم؛ مثلا در حوزه تأمین آب و برق در استان مشکل داریم که باید راهکارهای رفع این چالش‌ها هم پیش‌بینی شود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در نهایت باید اهداف کمی و کیفی و تأثیر آنها در شاخص‌های اقتصادی کشور و استان را تعیین کنیم؛ اگر همه این موارد مشخص شود، می‌توانیم تصویر روشنی از برنامه هفتم توسعه داشته باشیم و به نتیجه مطلوب برسیم.

وی خاطرنشان کرد: البته باید به آسیب‌شناسی برنامه ششم هم بپردازیم و در برنامه هفتم، رفع این آسیب‌ها را مد نظر قرار دهیم.

خرّم تصریح کرد: رویکرد و هدف کلان پیشنهادهای استان برای برنامه هفتم توسعه، باید تحقق رشد و ثبات اقتصادی باشد.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر استفاده از نقطه‌نظرات نخبگان و صاحب‌نظران اقتصادی در روند تدوین احکام برنامه هفتم توسعه تأکید کرد.

به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، در این نشست، پیش‌نویس احکام پیشنهادی استان برای برنامه هفتم توسعه کشور که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تهیه شده است، ارائه و درخصوص مفاد این احکام بحث و تبادل نظر شد.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.