دیدار هیات ۶ نفره بانوان از نیکاراگوئه با امیرعبداللهیان

یک هیات ۶ نفره بانوان از وزیران و رئیسان سازمان ها و وزارت خانه های مختلف نیکاراگوئه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و در زمینه مسائل مختلف و از جمله همکاری های دوجانبه گفتن وگو کردند.

امیرعبداللهیان در این دیدار هیات بانوان از وزرای کشور، خانواده، آموزش و پرورش، جوانان، بهداشت و آموزش عالی نیکاراگوئه بر اهمیت روابط جمهوری اسلامی ایران با آمریکای لاتین و نیکاراگوئه تاکید کرد.

خانم رامونا رودریگز، وزیر آموزش عالی و رئیس دانشگاه خود مختار نیکاراگوئه که در راس این هیات برای شرکت در کنگره بین المللی بانوان تاثیر گذار به تهران سفر کرده است، توسعه روابط دانشگاهی، تبادلات علمی و فرهنگی و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه تهران، برگزاری دوره‌های مشترک آموزشی و انجام پژوهشهای مشترک را یکی از اهداف سفر خود برشمرد.

در این دیدار سایر وزرای کابینه نیکاراگوئه نیز دیدگاه های خود در زمینه های مختلف مورد علاقه دو کشور را تبیین کردند. کنگره بین المللی زنان تاثیرگذار با شرکت بانوانی از ۵ قاره و ۹۶ کشور روز جمعه در تهران برگزار شد.

در این کنگره ، همسران روسای جمهور بورکینافاسو، قرقیزستان، صربستان، همسر رئیس‌جمهور اسبق گینه، همسر رئیس‌جمهور اسبق نیجر، فرستاده ویژه بانوی اول جمهوری فدرال نیجریه، بانوی اول سابق سریلانکا و همسر رئیس حزب حاکم، فرستاده ویژه رئیس جمهور سوریه، رئیس شورای مرکزی اتحادیه زنان ترکمنستان و همسر نخست‌وزیر ارمنستان حضور یافتند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.