دکتر سیامک شیوا رئیس بیمارستان کودکان زهرامردانی آذراز تجهیز بیمارستان خبر داد

رئیس بیمارستان کودکان زهرا مردان آذر گفت: بیمارستان کودکان زهرا مردانی آذر به عنوان بزرگترین مرکز درمانی تخصصی و فوق تخصصی کودکان شمال غرب کشور در زمینی به وسعت نه هکتار در اوایل سال جاری فعالیت رسمی خود را آغاز نموده است دانشگاه علوم پزشکی تبریز در طول این مدت تمامی توان خود را جهت انتقال تجهیزات و کادر پزشکی مجرب خود به کارگرفته و توانسته به حول و قوه الهی در مدت کوتاهی آن را تسهیل نمایید.

دکتر سیامک شیوا خاطر نشان کرد: هم اکنون در این مرکز با همت همکاران خستگی ناپذیر توانسته ایم از ظرفیت ۷۱۰ تخت پیش بینی شده بیمارستان حدود ۴۶۰ تخت آن را فعال نماییم که در حال حاضر تعداد ۳۵۰ تخت آن دارای بیمار بستری می باشد.
وی افزود: این مرکز با دارا بودن ۱۶ بخش مختلف از جمله چهار بخش داخلی، بخش جراحی، بخش خون۱و۲، بخش عفونی، بخش نوزادن، بخش ENT و بخش NICU و بخشPICU تخصصی کودکان خدمات بسیار متمایزی را ارائه می نماید.

شیوا ابراز کرد: این مرکز با راه اندازی بخش خون دو و مرکز فوق پیشرفته تصویربرداری که شامل دستگاه های سیتی اسکن ۱۲۸ اسلایس و ام آر ای۱٫۵ تسلا هستند، در منطقه بی نظیر می باشد و توانسته نام خود را در زمره مراکز بنام ایران در این حوزه ثبت نماید.
وی خاطرنشان کرد: یکی از بخش های منحصربه فرد این مرکز بخش رشد و تکامل کودکان است که با همکاری اساتید توانبخشی و همچنین اساتید بیمارستان در محیطی بسیار بزرگ و مفرح شروع به کار نموده است که ضرورت و مزایای چنین بخشی برای درمان زودهنگام کودکان در حوزه شناختی، عملکرد حرکتی، بینایی، شنوایی، گفتاری و رفتاری ایجاد شده است لذا کودکانی که در غربالگری تکاملی مردود شناخته شوند به این مرکز ارجاع داد می شوند.
شیوا با مقایسه بین مرکز جدید و قدیمی بیمارستان کودکان افزود: پر واضح است مرکز مردانی آذر با ۴۵۰ تخت بیشتر و همچنین فضای فیزیکی و امکانات و زیرساخته ای بسیار پیشرفته ایجاد شده قطعا بدون رقیب در منطقه خواهد بود حال به جهت افزایش توان خدمت رسانی و استفاده از تمامی توان ۷۱۰ تخت پیش بینی شده برای این مرکز نیازمند نیروهای علمی
در حوزه پرستاری و پیراپزشکی می باشیم تا بتوانیم با افزایش پرسنل خود بخشها ی داخلی(E) و بخش روان پزشکی و NICU2 و PICU2 را جهت خدمت رسانی با تمام توان به بهره برداری رسانیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در ساخت این بیمارستان بخش آنژیو گرافی و پیوند مغز استخوان در نظر گرفته شده که امیدواریم با یاری خداوند متعال و کمک مسئولین دانشگاهی و وزارتی این دو بخش نیز در آینده ای نه چندان دور تجهیز و به مرحله بهره برداری برسند که با راه اندازی این دو بخش تحول بسیار بزرگی در درمان کودکان شمال غرب کشور به وقوع خواهد پیوست .

 

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.