دستگیری فروشنده مواد محترقه در فضای مجازی

دستگیری فروشنده مواد محترقه در فضای مجازی

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی از شناسایی و دستگیری فردی که در فضای مجازی اقدام به فروش مواد محترقه می کرد خبر داد.
سرهنگ  محمودی گفت: در بررسی های اولیه مشخص شد فروشنده با انتشار پست ها و تبلیغات متنوع در رابطه با فروش انواع محترقه در یکی از شبکه های اجتماعی فعالیت داشته و با عدم توجه به خطرات مواد محترقه، آن را در اختیار دیگران قرار می داد.
سرهنگ محمودی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع ودر راستای پیشگیری از هرگونه آسیب و خطرات مواد محترقه برای خریداران به خصوص برای کودکان پس از هماهنگی با مقام قضائی و اخذ دستورات لازم شناسایی و دستگیری فروشنده مواد محترقه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
این مقام انتظامی گفت: با اقدامات تخصصی و فنی صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، پس از استخراج مستندات مربوطه و هماهنگی های لازم متهم شناسایی و با توجه به حساسیت موضوع این مجرم سایبری دستگیر و به پلیس فتا انتقال گردید.
سرهنگ محمودی خطاب به والدین گفت: در روزهای پایانی سال ممکن است برخی از افراد در فضای مجازی و حقیقی اقدام به فروش مواد محترقه ‌کنند، با توجه به اینکه این عمل از لحاظ قانونی جرم می باشد در مواردی نیز این افراد اقدام به کلاهبرداری می‌کنند که مخاطبانشان، اکثرا کودکان و نوجوانان هستند که والدین باید توجه ویژه‌ای برای حفظ کودکان خود از خطرات مواد محترقه داشته باشند تا فرزندان‌شان در معرض خطرات مواد محترقه قرار نگیرند.
وی بیان کرد: با توجه به عدم آگاهی برخی افراد از خطرات مواد محترقه و آتش زا ، خانواده‌ها و تمامی کاربران فضای مجازی در صورت مشاهده صفحات اینترنتی ،کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی فعال در تمامی زمینه های مجرمانه و نیز فروش مواد محترقه، بلافاصله موضوع را از طریق شماره های تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریتهای سایبری پلیس فتا و یا از طریق سایت پلیس فتا به همکاران ما گزارش نمایند.
این مقام انتظامی به کلاهبرداران فضای مجازی هشدار داد و گفت : پلیس فتا به صورت شبانه روزی در حال پایش و رصد فضای مجازی است و چنانچه افرادی که بخواهند اقدام به خرید و فروش مواد محترقه در فضای مجازی نمایند پلیس فتا با همکاری دستگاه قضائی با این افراد در چهارچوب قانون برخورد خواهد کرد.
 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.