حضور دانشجویان دانشگاه تبریز در بین ۱۰ تیم برتر «موت کورت» ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی

دانشجویان رشته حقوق دانشگاه تبریز در بین ۱۰ تیم برتر «موت کورت» ابعاد حقوقی ترور سردار سلیمانی قرار گرفته و در مرحله نهایی این رقابت‌ها حضور می‌یابند.

مورت کورت (دادگاه مجازی) ابعاد حقوقی شهید سلیمانی توسط دانشگاه امام صادق (ع) تحت عنوان خون خواهی برای سردار سلیمانی در دو مرحله برگزار شده و  دانشجویان رشته حقوق، وکلا و قضات سراسر کشور در قالب تیم در این رقابت حضور یافته‌اند.
مرحله نخست این رقابت که بخش لایحه نویسی بوده است، با حضور ۵۰ تیم از سراسر کشور ( دانشگاه‌هایی چون علوم قضایی تهران، دانشگاه تهران، دانشگاه شیراز و …) برگزار شده و ۱۰ تیم برتر از جمله تیم دانشگاه تبریز متشکل از سبحان محمدی، مهدی عزت پور و حمید حیدری به سرپرستی دکتر مرتضی عبدی توانستند به مرحله بعدی راه یابند.
مرحله دوم این رقابت‌ها به صورت شفاهی در ۲۹ فروردین ماه برگزار شده و تیم‌های منتخب در یک دادگاه مجازی حضور می‌یابند.
دادگاه مجازی یک دادگاه در حد مجامع بین المللی و با حضور قضات، وکلا و لایحه بوده که به صورت مجازی برگزار می‌شود و رسمیت قانونی ندارد.
بر اساس این گزارش؛ «موت کورت» یا دادگاه مجازی از جمله مسابقاتی است که در تمامی دانشگاه‌های بزرگ دنیا برگزار شده و هدف مهم از آن، آمادگی دانشجویان رشته حقوق برای شغل خود است و امسال نیز برای نخستین بار موت کورت برای خون خواهی سردار قاسم سلیمانی در ایران برگزار می‌شود.
همزمان با این دادگاه مجازی، دادگاه بین المللی خون خواهی سردار سلیمانی نیز در سطح بین المللی توسط وزارت امور خارجه کشور پیگیری می‌شود.   

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.