تراکتورسازی در آذربایجان خط تولید ایجاد میکند

جمهوری آذربايجان از ايران خواست خط توليد تراکتور در اين کشور راه اندازی کند.

جمهوری آذربايجان از ايران خواست خط توليد تراکتور در اين کشور راه اندازی کند.

علي عليزاده سفير جمهوری آذربايجان در کشورمان در بازديد از گروه صنايع تراکتورسازی ايران ضمن ابلاغ پيام درخواست و استقبال کشور متبوعش براي همکاري با تراکتورسازي گفت: آذربايجان آمادگي کامل براي مهيا کردن شرايط جهت فعاليت تراکتور سازي و ايجاد خط توليد، چه به صورت سرمايه گذاري کامل خود تراکتورسازي و چه به صورت همکاري مشترک را دارد.
وي افزود: با راه اندازي خط توليد تراکتور در آذربايجان، اين مجموعه تبديل به تامين کننده نياز بازار بيش از ۱۰ کشور حوزه قفقاز( CIS) میشود.
عليزاده درخواست کرد مقدمات اوليه براي اين منظور تا زمان برگزاری کميسيون مشترک اقتصادی دو کشور در ۱۹ و ۲۰ اسفند در باکو مهيا شود تا ضمن مطرح شدن راه اندازي اين خط توليد به عنوان يکي از اولويتها در اين اجلاس، در مورد زمينه اجرايي شدن در سطح مقامات دو کشور تصميم گيري شود.

سفير جمهوری آذربايجان با اشاره به قرابتهاي فرهنگي و مرزي با آذربايجان شرقي اظهار داشت: باکو زمينه حضور تجار، بازرگانان، صاحبان صنايع، سرمايه گذارن و … از ايران و بخصوص آذربايجان شرقي براي رونق بخشي و احياء منطقه قره باغ را فراهم آورده و به اين منظور با دستور ويژه رئيس جمهور آذربايجان، مبنی بر ايجاد مناطق آزاد، پارک‌های فناوری، معافيت‌های گمرکی، مالياتی و زيرساختی در اين مناطق عملياتي شده که تراکتورسازي هم مي تواند از اين مزيتهاي ويژه براي ايجاد خط توليد بهره مند شود.

عليزاده از حل مشکلات موجود در رابطه با صدور رواديد بين دو کشور خبر داد و افزود: صدور ويزا از سوي آذربايجان تسهيل شده و براي شتاب بخشي به تردد صاحبان صنايع بين تبريز و باکو نيز به زودي خط هوايي بين دو شهر برقرار خواهد شد.

مديرعامل گروه صنعتي تراکتورسازي ايران نيز در اين ديدار با تاکيد بر مطالعات انجام شده درباره بازار آذربايجان از سوي مجموعه گروه صنايع تراکتورسازی ايران اظهار داشت: تراکتورسازي ابتداً به صورت CPU توليدات خود را به مقصد آذربايجان ارسال و سپس با توسعه بازار آمادگي دارد تا خط توليد را در اين کشور راه اندازي کند.
مصطفي وحيد زاده از طرف آذري خواست تا سرمايه گذاران خود جمهوري آذربايجان براي راه اندازي خط توليد مشارکت کنند چرا که حضور سرمايه گذاراني از خود کشور مقصد، تامين کننده نيازهاي دو طرف خواهد بود.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.