بزرگترین خطر بحران بی دردی فرهنگی

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: غفلت از فرهنگ عمومی و عناصر بنیادین آن یک خسارت بزرگ است که به راحتی جبران نمی‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در نشست شورای فرهنگ عمومی استان افزود: بزرگترین خطر، بحران بی دردی فرهنگی است، درد فرهنگی توفیقی است که شامل هر مسئولی نمی‌شود، اگر مسئولی این درد را احساس نکند نمی‌تواند در عرصه فرهنگ سازی و مبارزه با فرهنگ‌های خانمان سوز وارداتی توفیق قابل ملاحظه ا‌ی داشته باشد.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: مشکل اساسی ما این است که عرصه فرهنگ را مانند عرصه‌های دیگر جدی نگرفتیم، به تعبیر مقام معظم رهبری عرصه فرهنگ عرصه جهاد است برای تحقق آرمان‌های فرهنگ ایران اسلامی باید مجدانه وارد این عرصه شویم.

 

وی تصریح کرد: در برابر توپخانه فرهنگی دشمنان که شبانه روزی فعال است با این حجم از کار و با این کیفیت کار‌های فرهنگی نمی‌توانیم ایستادگی کنیم و اگر غافل باشیم با دستان خود میدان فرهنگی جامعه را به فرهنگ‌های مخرب تقدیم خواهیم کرد.

استاندار آذربایجان شرقی هم در این نشست گفت: تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی و بیان ضعف‌ها و خطرهای فضای مجازی هم از دیگر رویکرد‌های استان در جلسات شورای فرهنگ عمومی باشد چرا که می‌تواند دستاورد‌های مختلف فرهنگی را در پی داشته باشد.

نماینده شورای فرهنگ عمومی کشور هم در این جلسه گفت: نیازمند یک ریل گذاری دقیق تری در فرهنگ عمومی کشور هستیم، شورای فرهنگ عمومی نمی‌تواند بی تفاوت به فعالیت‌های فرهنگی جامعه باشد.
جهان بین افزود: همه عوامل روی فرهنگ جامعه تاثیر دارد، از جمله مدیریت فرهنگ، خانواده، فضای مجازی، صنایع خلاق و فناوری‌های فرهنگی، نهاد‌های تعلیم و تربیت و محیط که تمامی این موضوعات از منویات مقام معظم رهبری در حوزه صیانت از فرهنگ جامعه است.

 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.