امنیت منطقه بازیچه حفاران غیرمجاز معدن طلا اندریان / تشکیل ۳۵۰پرونده برای طلا دزدان

حجت الاسلام سمیعی، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه امنیت و آرامش منطقه تحت تاثیر فعالیت و اقدامات مجرمانه حفاران غیرمجاز در معدن طلای اندریان قرار گرفته و شبکه غارت این ثروت ملی، امنیت عمومی و آرامش روانی اهالی را به هم زده است، افزود: در برخورد با این افراد، به هیچ عنوان کوتاهی نشده و تاکنون صدها پرونده قضایی و امنیتی برای این افراد تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: از سال ۹۷ تاکنون بیش از ۳۵۰ پرونده مرتبط با فعالیت حفاران غیرمجاز طلا تشکیل شده که در این میان، بیشترین تعداد پرونده با ۱۳۷ فقره مربوط به سال ۹۸ بوده و کم ترین آمار نیز متعلق به سال جاری با ۹ پرونده بوده است.

رییس دادگاه عمومی بخش خاروانا با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از این پرونده ها منجر به صدور احکام زندان برای متخلفان تا ۲ سال حبس شده است، گفت: اقدامات بازدارنده قضایی و انتظامی برای برخورد با حفاران غیرمجاز انجام شده است.

حجت الاسلام سمیعی، ادامه داد: دستگاه قضایی منطقه با قاطعیت و صدور احکام سنگین برای حفاران غیرمجاز و دست اندازان به سرمایه و ثروت عمومی، در مقابل این عده ایستاده و اقدامات لازم برای برخورد قاطع با سارقان طلا در اندریان که باعث بروز برخی اقدامات ضداخلاقی، ضد امنیتی در بطن این قبیل دست درازی ها هستند، انجام شده است.

وی یادآوری کرد: با صدور آرای قاطع مانند حبس، تا حدودی علاوه بر حساس کردن همه دستگاه ها و مسوولان، اقدامات بازدارنده ای در این بخش انجام شده و به طوری که آمار موجود در پنج ماه سال جاری نیز بر این امر دلالت می کند.

رییس دادگاه عمومی بخش خاروانا با اشاره به وجود برخی دیدگاه های خاص نزد گروهی از خواص منطقه اندریان در خصوص فعالیت حفاران غیرمجاز گفت: عده ای از خواص منطقه، معتقد بودند که مساله حفاری های غیرمجاز در حد غارت یا سرقت نبوده و نیست و نباید مساله را بزرگ کرد، متاسفانه جوی در منطقه از سوی برخی به اصطلاح فرهیختگان حاکم شده است که معتقدند، بهتر است به جای این که روس ها طلای منطقه را ببرند، مردم و اهالی از آن منتفع شوند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.