استان را به کارگاه بزرگ مسکن‌سازی تبدیل می‌کنیم

استاندار آذربایجان شرقی تأکید کرد: در سال ۱۴۰۱، استان را به کارگاه بزرگ مسکن‌سازی تبدیل می‌کنیم که علاوه بر تأمین مسکن مورد نیاز مردم، تحولی در حوزه اشتغال ایجاد خواهد کرد.
خرّم در همایش ائمه جمعه استان با اشاره به سیاست‌های دولت در حوزه تأمین مسکن، از آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های ملی مسکن در شهرها و شهرک‌های مختلف استان خبر داد و گفت: تقریباً در تمام شهرهای استان، زمین مورد نیاز این طرح تأمین شده و ۱۲ هزار واحد مسکن با بیش از ۲۵ درصد پیشرفت در حال اجراست.
وی افزود: در حوزه مسکن روستایی هم، ۴ هزار واحد مسکن در روستاهای استان افتتاح شده و برای ۳۵۰۰ واحد روستایی تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت شده است.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: تأمین و تکمیل زیرساخت‌ها، اشتغال‌زایی و افزایش سهم استان از تولید ناخالص ملی، افزایش بهره‌وری، ارتقای فرهنگ عمومی و توسعه دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی با رویکرد افزایش صادرات، مهم‌ترین سیاست‌ها و راهبردهای مدیریت استان در دولت سیزدهم است.
عابدین خرّم در تشریح اقدامات و دستاوردهای استان در حوزه رفع موانع تولید، گفت: امسال در سایه تدابیر دولت و همراهی فعالان اقتصادی، ۳۱۱ واحد تولیدی و کارگاه راکد و نیمه‌راکد در استان احیا شده و در اثر آن، ۵۴۰۰ فرصت شغلی ایجاد شده است.
وی از افزایش ۴۳ درصدی صادرات و کاهش ۲۷ درصدی واردات در سال جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: امسال همچنین ۴۰۰ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری ۴۳۰ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۶ هزار نفر در استان به بهره‌برداری رسیده است.
خرّم با بیان اینکه در حوزه تأمین برق نیز با مشکلاتی مواجه هستیم و میزان تولید و مصرف برق در استان پایاپای است، افزود: در حال حاضر به ۱۵۰۰ مگاوات برق در استان نیاز داریم که برنامه‌ریزی کرده‌ایم در قالب تولید برق توسط صنایع بزرگ و راه‌اندازی مزارع انرژی خورشیدی این کمبود را برطرف کنیم.


 

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.