از بین بردن زودتر باکتری ها با یک پوشش مسی مدرن

برخی از محققین و متخصصین دانشگاه UBC به رهبری آماندا کلیفورد توانستند یک پوشش نانو مس اختراع کنند که در قیاس با فرمول های در حال حاضر قادر است تا باکتری‌ها را با سرعت و میزان بالاتری نابود کند.

این پوشش مورد نظر با اضافه کردن خصوصیات نابود کردن باکتری در اندازه نانو به وسیله عنصر روی انجام شده و کاربرد دارد. خصوصیات نانو در این اقدام به شکل برجستگی های کوچکی وجود دارند که کار آن‌ها پاره کردن دیواره سلول باکتری ها جهت از بین بردن آن‌ها می‌باشد. به علاوه عنصر روی می‌تواند تاثیرگذاری این ویژگی‌ها را بیشتر کند. این ماده نامبرده اگر با مس تماس داشته باشد می‌تواند اکسیده شود و باعث شود تا باکتری ها با سرعتی بیشتر از مس خالص نابود شوند.

کلیفورد در این مورد بیان کرده که کاربرد پوشش نامبرده به اندازه موثری می‌تواند باعث کاهش میزان ابتلا به عفونت باکتریایی در زمان لمس سطوح در مکان‌های خدمات درمانی شود. به علاوه این پوشش دارای مس کمتری نسبت به نمونه های الان می‌باشد و در نتیجه دارای قیمت کمتری نیز خواهد بود.

با تست‌های انجام شده بر روی این ماده مشخص شد که بعد از حدود یک ساعت میزان ۹۹.۷ درصد از «استافیلوکوکوس اورئوس» که نوعی پاتوژن جهت ایجاد عفونت های بیمارستانی می‌باشد، نابود شدند. جالب است بدانید که این زمان با مس خالص به اندازه ۲ ساعت به درازا خواهد کشید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.