اجرا اولین پرواز نقطه به نقطه هواپیمای دریایی الکتریکی

پیشرفتی جدید در کمپانی هوانوردی که در زمینه سفرهای هوایی الکتریکی فعال است، صورت گرفته و آن اولین آزمایش پرواز توسط یک هواپیمای دریایی دارای سیستم نیرو محرکه الکتریکی بوده است. این پیشرفت نقطه عطفی در این این صنعت می‌باشد.

کمپانی هاربر ایر با تولید هواپیمای الکتریکی دی هاویلند بیور که دارای سیستم نیرو محرکه تمام الکتریکی می باشد از خاک کانادا به جزیره ونکوور پرواز کرد و با امکان حفظ محیط زیست جهت پروازهای کوتاه مدت قابلیت بسیار خوب خود را به تصویر کشید.

خوب است بدانید که کمپانی هاربر ایر از بزرگترین خطوط هوایی هواپیماهای دریایی درمنطقه  آمریکای شمالی می باشد و بیان کرده است که هر سال تعداد ۵۰۰ هزار نفر را با ۳۰ هزار پرواز تجاری به مقصد می‌رساند. این کمپانی در سال ۲۰۱۹ بیان کرد که می خواهد به اولین خط هوایی تمام الکتریکی جهان تبدیل شود. این بدین معناست که شرکت هاربر ایر قصد دارد تا ناوگان هواپیماهای دریایی ۶ نفره خود را عوض کرده و آن ها را مجهز به سیستم های نیرو محرکه الکتریکی کند.

به علاوه باید بدانید که این سیستم ها با کمک کمپانی مگنی ایکس نصب و توسط این کمپانی اجرا شده اند. یک هواپیمای دی هاویلند بیور اصلاح شده در تاریخ دسامبر سال ۲۰۱۹، اولین پرواز یک هواپیمای تجاری تمام برقی را انجام داد. این پرواز کوتاه بر روی رودخانه فریزر در ترمینال هاربرایر و در ریچموند صورت گرفت. هم اکنون نیز کمپانی کانادایی در حال ادامه دادن برنامه آزمایشی خود می باشد و قصد دارد تا اجازه پرواز هواپیماهای خود از موسسه فدرال هوانوردی آمریکا و حمل ونقل کانادا بگیرد.

همچنین در هفته پیش هواپیمای برقی این کمپانی اولین آزمایش پرواز نقطه به نقطه را اجرا کرد. در این تست انجام شده این هواپیما در ساعت ۸:۱۲ دقیقه صبح از پایانه فریزر ریور حرکت کرده و پس از ۲۴ دقیقه و با گذراندن راهی به اندازه ۷۲ کیلومتر در جزیره ونکوور نشست.

2 نظرات
  1. منیب می گوید

    عالی هستش خیلی عالی

  2. رفیع می گوید

    خیلی طرح جالب و دوستدار محیط زیستی خوبی است
    کاش در زمینه احترام به محیط زیست در کشور ما هم روی خودروهای هیبریدی بیشتر کار بشه
    موفق باشید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.