به نقل ازاینترستینگ انجینرینگ، موتورهای انفجاری مورب در تونل شوک مافوق صوت JF-۱۲ پکن روی زمین چند بار به طور موفقیت آزمایش شده است. به نوشته نشریه ساوث چاینا مورنینگ پست البته هیچ یک از نتایج تست‌های موتورهای انفجاری که با سوخت کروزن انجام شده، تاکنون منتشر نشده است.

محققان اطلاعات فنی مربوط به یک موتور کروزن سوز در یک گزارش منتشر کرده اند که در Journal of Experiments in Fluid Mechanics منتشر و توسط محققان دیگر بررسی شده است. این تست‌ها در اوایل سال جاری میلادی انجام شده اند.

محققان موتوری را آزمایش کردند که با ایجاد انفجار نیروی پیشرانش به وجود می‌آورد. این تحقیق به رهبری لیو یونفنگ مهندس ارشد انستیتو مکانیک آکادمی علوم چین انجام شده است.

موتور انفجاری در مقایسه با دیگر موتورهای هواپیماهای مافوق صوت می‌تواند به طور ایمن تر و با قدرت بیشتری عمل کند.

مجموعه‌ای از انفجارها به راه می‌افتد. این انفجارها به سرعت روی می‌دهد و انرژی زیادی تولید می‌کنند که با مقدار مشخصی سوخت در مقایسه با موتورهای احتراقی موجود، انرژی بسیار بیشتری آزاد می‌کنند.این امر به خصوص در سرعت‌های فراتر از ۸ ماخ قابل توجه است.

در حال حاضر دو موشک مافوق صوت DF-۱۷ و YJ-۲۱ دو موشک مافوق صوت توسعه یافته در چین هستند که می‌توانند ساختار یا کشتی در حال حرکت را هدف بگیرند و همزمان از ردیابی توسط بیشتر سیستم‌های دفاعی راداری جهان نیز اجتناب کنند.