آذربایجان‌شرقی به تدریج تبدیل به یک استان سرمایه فرست می‌شود!

فرشکاران رئیس سازمان برنامه و بودجه استان :
آذربایجان‌شرقی به تدریج تبدیل به یک استان سرمایه فرست می‌شود!
در برخی صنایع مثل قطعه سازی، چرم، صنایع تبدیلی کشاورزی و دام و طیور موفقیت نسبی داشته‌ایم و ثروتی به استان وارد شده اما این ثروت و سرمایه در استان پایدار نمانده است.
معمولا صاحبان سرمایه، سعی کرده‌اند ثروت خود را به خاطر کسب ارزش افزوده بیشتر روانه تهران و در حوزه‌هایی مثل مسکن سرمایه‌گذاری کنند.
تحرک سرمایه و ایجاد ارزش افزوده، اصلی مهم در فعالیت‌های اقتصادی است و برای اینکه ثروت و سرمایه در داخل استان به نحو احسن توزیع و جریان گریز سرمایه معکوس شود باید چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی کنیم.
معمولا همه تبریزی‌ها را افراد ثروتمند می‌شناسند نه فقیر و در نتیجه در اعتبارات مربوط به محرومیت‌زدایی و مبارزه با آسیب‌های اجتماعی دارای ضریب کمتری هستند.
اینکه آذربایجان شرقی یک استان برخوردار است قابل انکار نیست، اما اینکه بتواند موقعیت‌ها و فرصت‌های خاصی را برای خود ایجاد کند و نفع برد یا نتواند فضا را مدیریت کرده و دچار استیصال شود به مسوولان و مطالبه خود مردم استان مربوط می‌شود.
در مجموع باید از تنازعات فکری برحذر باشیم و به سمت وحدت رویه و ایجاد تفاهم فکری حرکت کنیم تا در این فضا بتوانیم نفع عامه مردم استان را فراهم آوریم.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.